close
Yesterday we finally made a decision.
We decided to take a taxi to the supermarket.
We finally had food ,milk,and water.
After we arrive home,we started to cook.
We cooked vegetable soup with onions,cabage,and carrots.
We also put some beef,it really tasted good!
Hope these food can suport us for three weeks.HA

I started to work today.
Actually I didn't feel nervous.
The only thing I worry about is language.
I'm afraid that I don't understand what people are saying and that can make me do something wrong.
After I arrive the Mc,my boss let me to learn how to take orders.
I have to pay attention and that makes me tired.
Everything confused me.
It's more complecated than in 50lan.
My shuttle looks so young and he is new,too.
I heard he just works for two weeks,that's very strange.
There are other girls but they don't talk to me actually.
One of them asked me if I'm ok,that's all.
I hope everything will be ok after I can handle everything,just like what I learned in 50lan.

By the way,we made sandwiches this morning.
Stella and Rita got up with me and they made sandwich for me because I have to work at 7am.
The sandwich is really good!I like it!

中文版
昨天我們終於決定要去WAL MART買我們的食物了
我們買了蔬菜、牛肉還有水果跟牛奶
回到家以後就開始煮東西吃
我們煮了蔬菜湯,加了一點牛肉,超好吃的啦,哈

今天開始工作了
其實我一點都不緊張耶
我只怕語言不通而已
因為我如果不懂他們說的話,很可能會讓我工作上出錯
我一到麥當勞,經理就讓我去點單
我必須要很仔細去聽,一整天下來讓我超累的,整個精神緊繃
全部的餐點讓我一個頭兩個大,比在50嵐還複雜
而且帶我的人看起來很小,我猜他才高中吧
而且他跟別人聊天的時候,好像還說到他才做了兩個禮拜,不知道是真的還假的
電腦螢幕上的選項他事實上也只是講過一次,我個人覺得那不叫訓練耶
工作時還有幾個女生,但是也不太跟我說話
而且不太表現出友善的樣子
雖然有一個人問我:你還好嗎?
但是也只有這樣而已
希望等我更熟悉以後,就像我在50嵐一樣,一切都很順利

今天早餐是三明治
因為我要上早班,所以小星跟另一個台灣朋友-鳳如就跟我一起起床,大家一起做早餐然後吃早餐,哈
真的很好吃呢
arrow
arrow
    全站熱搜

    Alice 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()